Monday, August 17, 2015

Perempuan

Assalammualaikum gaissss,

Ini buad mereka-ii yang asyik kagum dengan cerita-ii aku. Dari aku mentah hingga yang tak terkira kerenahnya.

Hoi perempuan,
Kenapa kau masih tersenyum ?
Sedangkan hatimu baru dipanah,
Panahan curang dari si bangsat.

Hoi perempuan,
Kenapa kau masih bergelak sakan ?
Walhal jiwa kamu baru dipijak dihenyak 
Dek si celaka yang lupa akan karma.

Hoi perempuan,
Kenapa kamu masih mampu untuk berlari?
Lupakah setia kau baru dipatahkan?
Oleh si sial yang alpa akan tuhan.

Aku memang perempuan yang baru dipanah,
Dipijak dihenyak
Dan dipatahkan setianya
Mari aku bisik sama kamu,
" Aku begini kerna aku sedar akan siapa yang beri cinta dia yang mengambilnya semula kerna aku belum perlu "


p/s kepada mereka-ii ingat jika tuhan kata "tidak" tiada siapa yang diizin untuk kata "ya" kerna tuhan lebih tahu apa yang membahagiakan