Thursday, March 19, 2015

don't you see it ? that i'm broken.


Assalammualaikum,
hey there,

sayang,
jangan kau terus kelar hati ini
aku bimbang,
jadi seperti yang kau dapat dahulu.
ingat?--

when we talk about second chance, semua layak dapat peluang kedua rght ? tapi, ada tapinya. adakah peluang kedua tuh sama seperti peluang pertama ? mustahil sama. ia sama ada makin parah atau rapat hubungan itu.

sayang,
menjalinkan sesuatu hubungan adalah satu perjudian,
tiada siapa yang menjanjikan kebahgiaan,
tapi,
percaya lah tuhan tahu ape yang membahgiakan.

sayang,
aku ini perempuan maka baca coretan ini
' kita yang perempuan ni kan selalu mengejar. bila mengejar tak dapat stop. jangan kejar lagi. pusing belakang. rupa-rupanya ada orang yang mengejar kita.' ( Fynn Jamal,n.d)

tapi kau jangan risau aku masih tetap mengejar kau. dengan izin Allah aku akan tetap mengejar tanpa lelah sayang.

sayang,
sungguh pegang hati ini,
genggam  kuat-kuat.
ingat,
bila nak pergi,
pergi diam-diam
kunci perlahan-lahan,
jangan sampai aku terjaga.--

sincerely,
PemuisiCliche